Mărișel

• Data: Duminică, 4 iulie 2010
  • Distanţa: 110km, parcursă în 6h 40min (10h 40min cu pauze). Viteza medie 16.4km/h (maximă 56.5km/h)
  • Traseu: Gilău, Someșu Rece, Măguri Răcătău, Drumul Generalului, Mărișel, Someșu Cald
  • Participanţi: eu, Cosmin
  • Poze: aici

Împreună cu Cosmin ne-am gândit la un traseu pe Dealul Arsuri, Muntele Ijar și să coborâm în Someșu Rece, dar aveam să aflăm că vremea are alte planuri cu noi.

valea-somesului-rece

Valea Someșului Rece

Până în Măguri-Răcătău a fost frumos și soare, dar când am făcut o mică pauză înainte de urcarea pe Drumul Generalului, a început să sufle un vânt care nu-mi prevestea nimic bun :(. Totuși am început să urcăm. După ce am ieșit din pădure, au apărut și primii stropi de ploaie. Am crezut că e ceva trecător și ne-am continuat drumul.

nori

Ne îndreptam spre ei...

Am reușit să ajungem până la școala din vârf, deși ne-a plouat puțin. Dar nu era o ploaie torențială. Când am ajuns la școală, a ajuns și ploaia torențială. Așa că am decis să mergem spre Mărișel și să coborâm pe șosea. O altă greșeala. Trebuia să ne întoarcem. Dar credeam ca e o simplă ploaie de vară.

alte-planuri

Natura avea alte planuri cu noi

Până la Mărișel a mai plouat puțin, dar nimic special. Am ajuns cu bine în Mărișel, unde ne-am oprit să mâncăm. E important de menționat că nu ploua când ne-am oprit să mâncăm. După ce am terminat de mâncat a început să picure. Credeam că e ceva trecător... Din momentul în care am început să coborâm ne-a plouat continuu. Torențial. Pe șosea erau râuri de la ploaie. Nu aveam niciun adăpost. Când ne-am apropiat de barajul Tarnița s-a mai liniștit puțin vremea. Doar picura. Pe lângă lacul Someșul Cald a început să iasă soarele. Dar noi eram prea uzi, așa că l-am chemat pe fratele meu cu mașina după noi. Din păcate era cam mică așa că a plecat doar Cosmin, urmând să se întoarcă după mine. Între timp mi s-au mai uscat hainele și am mărit puțin ritmul. Am reușit să ajung în Cluj pe bicicletă.

Coborârea de la Mărișel e foarte interesantă. Cel puțin pe ploaie torențială :)).