Vârful Silha

• Data: Sâmbătă, 31 iulie 2010
  • Distanța: 66km, parcursă în 6h (11h cu pauze). Viteza medie 10km/h (maximă 54km/h)
  • Traseu: Măguri-Răcătău, Robești, Măguri, Dobruș, Valea Răcătău, Valea Broscaru, Varful Silha, Valea Cracilor (Dobruș), Crucea lui Avram Iancu, Șoarecu, Valea Răcătău, Măguri-Răcătău
  • Participanți: eu, Jeno, Zoli
  • Poze: aici făcute de mine. Făcute de Jeno

Am fost într-o nouă tură propusă de Jeno, de această dată mai dificilă și mai lungă.

maguri

Măguri

Am urcat spre Măguri pe urcarea de la Robești, o urcare foarte grea dar nu foarte lungă (puțin peste 4 km). Drumul este pietruit și foarte bun pentru bicicletă. Din Măguri am coborât în Dobruș, unde este o colonie temporară de romi. Sunt la cules de afine.

În Dobruș am trecut podul peste Valea Cracilor (Dobruș) și am început să urcăm pe Valea Răcătău pe un drum cu noroi în multe locuri. De pe versantul din partea dreaptă a drumului coboară multe pârâie către Valea Răcătău.

valea-racataului

Valea Răcătău

Către Vârful Silha am luat-o pe Valea Broscaru, deși inițial traseul era pe la Steaua. Pe Valea Broscarului e foarte frumos și liniște (nu sunt tăietori de lemne). Poate doar câte un taur nepăsător și niște vaci mai ai ocazia să întâlnești.

valea-broscaru

Valea Broscaru

Drumul iese în șaua Lămășoaia-Petreasa unde ai o panoramă frumoasă către cătunele care aparțin de Horea. Drumul continuă către N-V fiind marcat cu bandă roșie, dar noi am luat-o pe drumul care merge prin pârâul Broscaru. După câteva sute de metri, drumul se transformă în cărare, unde am împins bicicletele aproximativ 1 km până am ieșit din pădure.

De pe Vârful Silha ai o priveliște panoramică de unde se pot vedea Munții Bihorului, Vlădeasa, Muntele Mare și multe văi. Am coborât înspre Valea Dobruș pe un drum devenit vale, unde am și împins bicicletele și care e foarte prost. N-am urmat drumul marcat pe hartă - poate dacă o făceam ajungeam mai repede.

Și pe valea Dobruș sunt multe locuri cu noroi, dar ăsta e mountainbike-ul :D. Înainte să ajungem în Dobruș este un drum pe care l-am urmat și care urcă la Crucea lui Avram Iancu din Mărișel. Și pe acest drum și la Crucea lui Avram Iancu sunt mulți romi care culeg afine și ciuperci.

valea-racataului

Valea Răcătău

Din Mărișel am urmat drumul care duce către Măguri-Răcătău, doar că în loc să coborâm pe Drumul Generalului, am urmat un drum care coboară din Șoarecu la dreapta după o casă care are o cruce lângă gard.

Am ajuns în Valea Răcătău, dupa care la mășină și la Cluj. După părerea mea, cea mai făină tură.